Новите автомобили од месец во месец стануваат се поскапи. За сума која до пред неколку години беше доволна за да се купи добро опремено возило од сегментот „С“, денес едвај може да се купи мал градски автомобил

Уште еден проблем се се построгите стандарди за издувни гасови и развојот на електромобилноста. Еколошката трансформација значи високи трошоци за производителите, што се рефлектира во цените на производите. Германскиот магазин Automobilwoche подготвил извештај врз основа на истражување на пазарот спроведено од Jato Dynamics. Извештајот покажува дека во периодот од 2002 до 2020 година, просечната цена на просечниот компактен автомобил во Европа се зголемила за дури 63 проценти, а во сегментот „В“ 59 проценти.

Експертите од Jato Dynamics ги споредиле цените на моментално понудените модели со нивните пандани од почетокот на 21 век. Истражувањето ги вклучува Opel Astra, VW Golf, Peugeot 308, Toyota Corolla и Ford Focus. Нивната просечна цена во 2002 година изнесувала 18.000 евра. Денес, за малку подобро опремени модели, зборуваме за суми од речиси 30 илјади евра.

Од каде доаѓаат таквите разлики?

Се разбира, ова се должи пред се на инфлацијата – 18.000 евра од 2002 преведено денес е околу 25 илјади евра. Сепак, намалувањето на куповната моќ е само делумно поврзано со денешните цени.

Новите автомобили чинат повеќе затоа што се посложени, покомплицирани, подобро опремени и често дури и поголеми од нивните пандани од пред многу години. Барањата на клиентите постојано се зголемуваат. Треба да се земе предвид дека опремата што се смета за просечна во сегментот од 2002 година, денес ќе се смета за исклучително лоша, и многу елементи што се стандардни денес не може да се добијат дури и со доплата претходно.

Друга точка посочена од авторите на извештајот е промената во начинот на финансирање на повеќето возила. Денес, повеќето автомобили се изнајмуваат, не се во сопственост, а купувачите повеќе ги интересира цената на месечната рата отколку цената на возилото. Овој начин на „купување“ значи дека многу луѓе избираат поскапи автомобили отколку во случај на традиционални форми на финансирање.

Третиот аспект се се построгите стандарди за издувните гасови и развојот на електромобилноста. Еколошката трансформација значи високи трошоци за производителите, што се рефлектира во цените на производите.

Извор: Automobilwoche