Не е важно дали станува збор за бело или црно возило – експертите на ADAC не пронашле значителна разлика во развојот на топлината во зависност од бојата на автомобилот

Во лето, автомобилот брзо станува „рерна“ – со температури до 60 степени целзиусови. Дали е важно малку да ги отворите прозорците додека автомобилот мирува? Дали бојата на автомобилот влијае на акумулацијата на топлина во автомобилот? Дали затемнетите стакла помагаат? Германскиот авто-клуб (ADAC) дава одговори на овие прашања.

Дури и малку отворени прозорци не прават разлика кога автомобилот мирува, а е изложен на сонце. Прегледот на идентични возила со отворени прозорци на надворешна температура од 28 степени резултирал со скоро ист резултат: за многу кратко време температурата во возилото достигува заканувачки нивоа. Со затворени прозорци, по само десет минути биле измерени 38 степени, па дури и 45 степени по 20 минути. Со малку отворени прозорци, вредностите се нешто пониски 36 и 42 степени целзиусови, соодветно.

По еден час на жешкото сонце, температурата се искачува далеку над 50 степени.

Не е важно дали станува збор за бело или црно возило – експертите на ADAC не пронашле значителна разлика во развојот на топлината во зависност од бојата на автомобилот.

Термоизолационото стакло или затемнетите прозорци имаат мал ефект. Ова е затоа што областите на прозорецот имаат голема површина. Нивната големина, аголот на инциденцата на сонцето и бојата на ентериерот силно влијаат на загревањето.

Многу возачи веруваат дека тие се добро заштитени од УВ зрачење зад прозорците на автомобилите. Тоа е делумно точно. Предниот прозорец штити од УВ-А и УВ-Б зрачење што е можно повеќе, затоа низ страничните прозорци протекуваат УВ-А зраци, што може да предизвика предвремено стареење на кожата и, во најлош случај, рак на кожата.