Колку современите системи за автоматско сопирање помагаат при судир?
Иако студијата вклучува само одредени модели на автомобили, заклучокот е јасен …
Неодамнешното истражување на Американскиот институт за безбедност на автопатите (IIHS) утврди колку е ефикасен системот за предупредување од фронтален судир и автоматско сопирање. Резултатите се прилично импресивни, бидејќи покажуваат дека оваа технологија може значително да го намали бројот на сообраќајни незгоди и несреќи.
Иако студијата вклучува само одредени модели, заклучокот е јасен! Системот за предупредување за фронтален судир и автоматското сопирање во итни случаи спречува околу 43 проценти повеќе судири и од предниот и од задниот дел од моделите што ја немаат оваа технологија. Кога станува збор за повредите предизвикани од удар со преден дел на задните делови на возилата опремени со споменатиот систем, тие се намалени за 64% во споредба со ривалите.
Дури и основните модели, опремени само со систем за предупредување од фронтален удар, без автоматско сопирање, имаат значително подобри резултати од возилата без него. Судирите од преден со заден дел паднале за 17 проценти, додека истите со повреди биле значително намалени за 30 проценти.
Покрај намалувањето на вкупниот број на инциденти, технологијата значително го намалува и бројот на повреди предизвикани од судири. Причината за ова е главно фактот дека возачите добиваат напредни предупредувања за потенцијални судири и можат да забават, па дури и целосно да избегнат судир, пренесува AutoExclusive.
Најновото истражување се заснова на неколку претходни студии, во кои учествувае модели од производителите Acura, Fiat Chrysler, Honda, Mercedes-Benz, Subaru и Volvo. Од друга страна, системот за предупредување на челен судар со автоматско, безбедносно сопирање ги намалил судирите на преден со заден дел за дури 50 проценти, додека истите со повреди за 56 проценти.
Додека автоматското безбедносно сопирање станува стандард кај сè повеќе возила на пазарот, овој систем е далеку од универзален. Ова, сепак, ќе се промени во 2022 година, од септември, кога 20 производители ќе ја воведат оваа технологија како стандард во многу од нивните модели.